Nieuwsoverzicht

RIPL 2021 en uitlaat 24BT

30ste Internationale Panhard en Levassor bijeenkomst

De dertigste RIPL staat ondanks alle Corona problemen nog steeds gepland op 21 tot 24 mei a.s. in de Elzas. De organisatoren zijn druk bezig het evenement vorm te geven, maar moeten al half maart de deelnemerslijst indienen bij het vakantiepark waar de deelnemers gehuisvest worden. Dat betekent dat degenen die zeker willen zijn van hun deelname, zich voor die tijd aan moeten melden. Degenen die zich later aanmelden kan geen huisvesting op het park gegarandeerd worden. Omdat bij het aanmelden direct afgerekend moet worden en omdat er i.v.m. de Corona veel onzekerheden blijven spelen, zijn er regelingen getroffen voor teruggave van betaalde deelnamekosten als de RIPL toch nog afgelast moet worden.

Kortom, degenen met zekerheid die aan de RIPL 2021 willen deelnemen én bovendien gehuisvest willen worden op het vakantiepark, dienen zich vóór half maart aan te melden (en te betalen). Ze lopen daarbij geen risico dat ze bij afgelasting van het evenement hun geld niet terug krijgen.

Ga voor reservering en/of verdere informatie naar de (ook Nederlandstalige) site: https://www.ripl2021.fr/nl/

Zie Vraag & Aanbod: Y – stuk uitlaat 24BT gevraagd!

 

 

Een Sans-Soupapes Diesel!!

Wat velen niet weten, of alweer vergeten zijn, Panhard produceerde al vóór WO II dieselmotoren en daarbij gebruikten de Sans-Soupapes techniek. Het succes was niet groot en de Sans-Soupapes Diesel raakte in de vergetelheid, maar nu is er een in Nederland. Een goede gelegenheid voor een nadere kennismaking! Lees het artikel in de rubriek Techniek>>motortechniek. Wilt u sneller, deze link brengt u er direct.

Dyna Z’s, in onderdelen te koop

Twee van de drie Dyna’s van Bob Eillebrecht staan, alleen deze week nog in de uitverkoop. Heeft u geen ruimte voor zo’n restauratieproject, koop dan dat onderdeel dat u nog nodig heeft. Deuren, bumpers, een compleet en net interieur, een motor, al dan niet met versnellingsbak, een reservewiel, een startmotor, verzin het maar, alles is los te koop. Maak wel haast want over een week gaat wat overblijft definitief in de recycling.
Voor details, ga naar ‘Vraag en Aanbod’ .

Veel nieuws op de website

De website is weer wat uitgebreid, hieronder een samenvatting van het nieuws:

  • Een bericht uit Japan (kijk bij ‘Nieuws’)
  • De pagina over de Junior is volledig vernieuwd
  • Hetzelfde geld voor de pagina over de CD (beiden onder ‘Onze auto’s)
  • Er is nu ook een pagina aan de Spanningsregelaar gewijd.(Techniek >> Elelektrische installatiet)

Verder is bij een inventarisatie van het clubarchief gebleken dat veel nummers ontbraken. Rob van Rol heeft dat aantal inmiddels gehalveerd, maar we missen nog steeds de nummers:

1,12, 14, 17, 18 t/m 38, 42, 43, 45, 46, 47, 51, 54, 55, 60, 69, 78, 81, 83,84, 85,91, 99, 108,109 en 159.

Wie helpt ons aan die nummers? Laat even weten op webmaster@panhard.nl

Japanse review

Dit weekend ontving ik een reactie van de Japanse Masato Hayakawa op onze website. Hieronder de tekst van zijn reactie en een foto van zijn 24BT.

Hello.

My name is Masato Hayakawa. I am a Japanese living in Japan. And I have a Panhard 24bt. Very few people in Japan ride Panhard. I think there are probably only four working Panhard 24 in Japan (including mine). So there is no information about Panhard 24. However, the information posted on the Panhard club Nederland website is incredible. I used it as a reference to keep my Panhard 24 in good condition.
Thank you very much.

(I don’t speak Dutch. I use Google Translate.)

Hallo.
Mijn naam is Masato Hayakawa.
Ik ben een Japanner die in Japan woont.
En ik heb een Panhard 24bt.
Zeer weinig mensen in Japan rijden op Panhard. Ik denk dat er waarschijnlijk maar vier werkende Panhard 24 in Japan zijn (inclusief de mijne). Er is dus geen informatie over Panhard 24. De informatie op de website van Panhard club Nederland is echter ongelooflijk. Ik heb het als referentie gebruikt om mijn Panhard 24 in goede staat te houden.
Hartelijk dank. (Ik spreek geen Nederlands. Ik gebruik Google Translate. Ik kan een beetje Engels gebruiken.)

Masato Hayakawa
(from Japan / van Japan)

Een ‘smoelenboek’

Geen ledenlijst meer maar een ‘smoelenboek’!

De ledenpagina, alleen beschikbaar voor ingelogde leden, is volledig herzien. Hij is leesbaarder geworden, er staan foto’s bij heel veel namen en er is nog ruimte beschikbaar voor meer gegevens over je Panhard situatie.
Ga naar de ledenpagina en ontdek het zelf.
Kloppen je gegevens niet, wil je een foto toevoegen of ben je niet tevreden met je foto, een mailtje (met foto) naar mij, de webmaster, lost alles op.
Er is op de lijst (onder het E-mail adres) bovendien nog ruimte om je Panhard(‘s) toe te voegen, natuurlijk wel met vermelding van type, bouwjaar, rijklaar en eventueel het kenteken. Nog andere ideeën? Laat het weten.

Panhard Junior te koop

Jarenlang in Nederland niet te vinden en nu wéér een Junior in de verkoop ga, naar de rubriek Vraag en Aanbod. Misschien is deze Junior wel voor U!

Koppeling stuurkolom Junior

Heeft u nog een flexibele koppeling voor in de stuurkolom van een Junior (dezelfde als in de Dyna X) liggen, of misschien iets waarvan u denkt dat het zo’n koppeling is? Kijk dan even in ‘Vraag en Aanbod’  om te zien hoe zo’n ding er precies uit ziet en wie u daarmee blij kunt maken.

Panhard Automobielclub Nederland