Nieuwsoverzicht

Foutjes in de website?

Beste clubleden,

Bij de migratie van de website van ‘panhardparts’ naar ‘panhardclub’ zijn intern in de website heel veel verwijzingen (links) aangepast, deels automatisch en deels met de hand. Het is niet onmogelijk en zelfs waarschijnlijk dat er hier en daar fouten zijn ingeslopen. Jullie merken dat doordat pagina’s onbereikbaar zijn of afbeeldingen ontbreken. Mocht iemand zoiets (of een ander ongerief) bemerken, meld dat dan even aan mij (de webmaster), zodat ik het kan verhelpen.

Vr.gr. Ries kruidenier

De migratie naar panhard.nl is voltooid

Het heeft wat problemen opgeleverd en tijd gekost, maar alles is opgelost en voortaan kijken we voor onze info over Panhard en de Nederlandse club, gewoon weer op www.panhardlub.nl

Voorlopig blijft de url www.panhardparts.nl ons home

U ziet het hierboven, de verhuizig is nog geen feit. Het migreren van de site naar de oude vertrouwde url bleek toch lastiger dan gedacht. We hebben er (veel) meer tijd voor nodig, maar het gáát gebeuren! We houden u op de hoogte.

Nog wat nieuws vòòr de Kerst

Beste mensen,

Zo kort vòòr de kerst toch nog even wat nieuws op deze site. Om te beginnen, kijk eens op Vraag & Aanbod. Bent u uitgekekeken op uw 24 en/of toe aan een nieuwe uitdaging? Er is vraag naar een mooie 24 en er worden nog wat opknappertjes aangeboden.

Verder is er een nieuw artikel over Vapour lock en oververhitte bobines.  U kunt het vinden onder Techniek/Carburatie, Brandstofsysteem, maar even klikken op de zwarte letters gaat sneller. Natuurlijk worden er ook oplossingen aangedragen, zodat u indien nodig, uw Panhard nóg betrouwbaarder kan maken.

Als laatste bijdrage dit jaar wens ik u:
Een fijne kerst en een liefdevol 2019
(en natuurlijk geen pech met de PanPan)

Uw webmaster

Pech onderweg

Jelle Betlehem kwam op de terugweg uit Bretagne stil te staan. Lees zijn bevindingen en de manier waarop hij de moderne benzine te lijf gaat door hier te klikken .
U kunt natuurlijk ook gewoon via  de menu’s Techniek / Carburatie en brandstofsysteem bij zijn bericht komen.

Rem problemen, oud rubber en/of DOT 5?

Remproblemen kunnen vele oorzaken hebben. In de rubriek techniek/remmen vind u een nieuw artikel over dergelijke problemen, waarbij zaken als een voetklep, verouderd rubber en DOT5 aan de orde komen.

Restauratie Dyna X

Hebt u al ontdekt dat in de Klassiek & Techniek van November een fantastisch artikel staat over Frank van Nieuwkerk en zijn door hem gerestaureerde Dyna X?

Een nieuw boek over de Panhard CD!

Van onze Italiaanse Panhardvriend Claudio Sassi ontvingen wij het bericht dat hij na veel onderzoek en dankzij de hulp van vele Panhardisten, een nieuw boek over de ‘Panhard CD’ gaat publiceren. Het boek komt eind 2018 uit en bevat het verhaal van de CD vanaf de eerste studies tot en met het eerste prototype. Daarnaast wordt er aandacht geschonken aan onder meer de overwinning op Le Mans in 1962, anekdotes en de bijzondere constructies die in deze auto zijn toegepast. Het boek bevat allerlei documenten en foto’s die nooit eerder werden gepubliceerd.

Het boek bevat een voorwoord van Robert Panhard en Etienne de Valance.Het boek wordt uitgevoerd in kleurendruk, formaat 30 x 20 cm, met hardcover. De teksten zijn in het Italiaans en het Frans. Enkele leden van onze club zijn druk bezig om een Engelse vertaling van het boek te maken welke zal worden bijgevoegd.

De prijs voor leden is 35 euro plus de verzendkosten vanuit Italië naar Nederland (deze kosten zijn afhankelijk van het aantal bestellingen en zullen waarschijnlijk enkele euro’s bedragen). Te voldoen bij ontvangst op één van de clubbijeenkomsten (eventueel kan het boek worden verstuurd).

De prijs voor niet leden bedraagt 45 euro, vooraf te voldoen. Hiervoor krijgt u het boek thuis bezorgd.

Bent je geïnteresseerd, stuur onze secretaris Pascal dan een email: secretaris@panhardclub.nl

Niet-leden graag naam, adres en woonplaats in je email zetten, zodat we het boek kunnen versturen.

Tot uiterlijk 1 december 2018 te bestellen!

Hulde aan Wim

Sinds een week of drie vraagt Pierre Peters in de rubriek “Vraag en Aanbod” om een speciaal ‘chateau’ met een bijbehorende as. Héél moeilijk te vinden dacht hij. Gelukkig voor hem kijkt onze magazijnmeester Wim Boers ook naar “Vraag en aanbod” en zo kon hij Pierre bellen om hem te vragen waarom hij zijn vraag niet eerst even aan hem had gesteld!
Lering van dit verhaal: in ons magazijn liggen naast de ingekochte en dus geregistreerde onderdelen (je vind die op de onderdelenlijst) ook nog heel wat, soms zelfs zeldzame, gebruikte Panhard onderdelen die niet zijn ingekocht/geregistreerd.
Maar niet geregistreerd is te veel gezegd, want onze onvolprezen magazijnmeester weet dan toch steeds weer wat hij in huis heeft en waar dat niet geregistreerde ding ergens ligt.

DOT 5 versus DOT 3, 4 en 5.1

Er bestaan al jaren diverse remvloeistoffen en de benamingen (nummers) lijken soms er op elkaar (5 & 5.1). Toch zijn deze laatsten geen familie van elkaar en ze kunnen elkaar bijten. Daarom nu een artikel over ver de diverse “DOTTEN” en hun eigenschappen. Zie onderr de rubriek Techniek»Remmen of ga direct naar het artikel.

Panhard Automobielclub Nederland